zaterdag 17 juli 2021

Bloghop Creatieve Harten.

 


Welkom op mijn blog op deze super creatieve zaterdag. 

Het is weer tijd voor de maandelijkse Bloghop van de Creatieve Harten. 

Het thema van deze maand is Fun Fold of One Sheet wonder en ik heb voor een Fun Fold gekozen. Aangezien ik iets nieuws wilde proberen ben ik eerst maar eens gaan bladeren op Pinterest. En daar kwam ik een voor mij nieuwe Fun Fold tegen, het heeft geen naam maar is heel leuk om te maken.


Het kost wel wat aan papier! Maar dan heb je wat moois. 

Helemaal uitgevouwen ziet de kaart er zo uit.


Het was meteen een goede reden om mijn mooie design papier aan te snijden. Ik heb het Hand-Penned DSP gebruikt. De voor en achterkant van hetzelfde vel. 


Ik zal jullie ook meteen de maten van deze kaart geven. Ik heb alles van inches naar centimeters omgerekend. De tutorial staat helemaal onder aan dit bericht. Je kunt dus ook eerst door hoppen en later terugkomen voor de maten.




En dan hier de tutorial, 

Je begint met een stuk papier van 14.5 cm x 21 cm
Je rilt op 10.5 cm en vouwt dan een kant dubbel. 

Dan heb je een lange reep papier van 28 cm x 7.5 cm. 
Je rilt deze reep op 5 cm, 10 cm en 20.5 cm

En dan heb je nog een kaartje nodig van 6.5 cm x 9.5 cm



Het DSP wat je nodig hebt:
14 cm x 10 cm
14 cm x 4,8 cm
7 cm x 4.8 cm en deze 2 keer
10 cm x 7 cm
7 cm x 7 cm


Veel plezier als je deze Fun Fold gaat maken. 
Het origineel kun je { hier } vinden.

Groetjes,

Eveline.

2 opmerkingen:

  1. Ook de Hand penned... wat een mooi papier is dit toch! Jouw model kaart is ook superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk model kaart, en dank je wel voor de tutorial.😊

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een bezoek brengt aan mijn blog. Laat gerust een reactie achter. Ik lees deze altijd met veel plezier.

Wellicht ook leuk om te lezen.